2014-08-31 20:39:24

Gipset är väck!

I torsdags så var C och hans pappa iväg med Milton till västra djursjukhuset i Göteborg där dom beslutade att Milton nu inte längre behöver vara gipsad☺️👏
Det hade läkt jättefint sa dom och det var en trött vovve som kom hem då dom var tvungna att söva ner honom för tejpen satt så hårt under gipset. Han tyckte det var väldigt obehagligt till en början då gipset var borta men nu börjar han stödja på det mer och mer. När han busar och när han inte tänker på det så springer han på det som vanligt, men annars så hoppar han fortfarande på tre ben.🐶 Det ska allt bli bra det där! Bara muskulaturen är tillbaka i benet så hoppas jag att det ska blir bra💙

2014-08-30 19:22:00

Ullared!

Eftersom att jag mådde helt bra igår så gjorde jag upp med Susanna att vi skulle ta en spontantrip till Ullared idag. Vaknade upp imorse och var inte alls bra i magen!! Vad är detta för varannandagsskit! Tryckte i mig två st dimor och trotsade sjukan och följde med ändå! Det gick jättebra tack vare tabletterna och som jag shoppat!

Ullared levererar!! Dom hade jättemycket fin inredning! Jag hade lätt kunnat shoppa massa mer, men det hade förmodligen inte fått plats i bilen :P

Köpte även en massa julklappar till barna :) Jag har haft en toppendag med Susanna och det var så fruktansvärt skönt att komma ut och göra nånting för första gången på en vecka! Tack gumman för idag!
2014-08-29 20:18:27

2014-08-29 16:42:26

Sjukvecka!

Hej på er!

Nu har jag möljt igenom alla 14 dagar i kroatien här på bloggen och vi har haft en helt underbar resa som ni säkert har förstått. Kroatien är så fint! Sista dagen då vi skulle åka hem var inte lika rolig. Jag började få ont i magen på bussen till flygplatsen. När vi hade checkat in så kollade vi snabbt igenom taxfreen och försökte sedan hitta någonstans att sitta, vilket vart helt omöjligt då flygplatsen var minimal och det var människor överallt! Efter att ha stått upp rakt upp och ner i 2 timmar så hade jag så ont i ryggen och vart helt yr så jag fick sätta mig ner på golvet där vi stod. Vilken kass flygplats, den hade ju inte plats för alla människor så folk satt överallt på golven. Gick knappt att ta sig fram. Inte nog med det så bryter helvetet loss i form av oväder! Storm (typ orkan!!), regn och åska så flyget blev försenat. Kändes som en evighet innan vi kom iväg. Väll uppe i luften så mådde jag så illa så jag satt och kolla på spypåsen som satt fast i fickan framför C hela resan. Jag trodde seriöst att jag skulle spy rakt ut så illa mådde jag. När vi hade landat så sprang jag och köpte en cola det första jag gjorde, sen stod vi och väntade på väskorna och jag var nära att springa in på toaletten och spy, inte bara en gång. När vi väl fått våra väskor och skulle gå till bilen så öppnade sig himlen, det verkligen VRÄKTE ner. Helt sinnessjukt skyfall! När vi hade kommit till bilen och börjat åka så skakade ratten en massa så vi fick svänga in och pumpa däcken och där fick jag slänga mig ut ur bilen och jag spydde kaskada! Fyfan så hemskt. Jag hatar att spy! In i bilen igen och jag trodde jag skulle dö innan vi var framme. Jag fick kramper i hela magen och fick sitta och spy i en plastpåse! *uh*
Mamma och pappa sov kvar hos oss då vi va hemma så sent på kvällen. Jag sov inte en blund! Sprang upp på toaletten och spydde precis hela natten :( Idag är det fredag och det är första dagen sen i lördags som jag inte har känt nånting i magen. Jo en dag i veckan här så trodde jag att jag var bra så jag tänkte gå till jobbet dagen efter och det var ju himla tur att jag INTE gjorde det, för dagen därpå så var jag lika dålig igen. Veckan har varit hemsk och jag tror att jag har liggsår snart av att ha legat i soffan hela dagarna! Jag har verkligen noll energi i kroppen efter denna pers. Tur att det är helg nu så att jag har två extra dagar att vila upp mig på så att jag är fit for fight för jobb på måndag! Nu saknar jag alla på jobbet. Det är verkligen skittråkigt att vara sjuk och inte göra nånting. Finns inget mer nerverande! Så jag ä laddad att komma tillbaka nu :) Igår var jag på vårdcentralen och tog prov, jag får väll svar på det inom några dagar. Eftersom att jag varit sjuk i magen så länge så måste vi ju utesluta att det är några farliga bakterier som jag har fått i mig i utlandet.
2014-08-28 19:20:38

Kroatien fre dag 14!

Sista dagen i Kroatien! Vi solade och badade och njöt så mycket vi orkade! Sedan tog vi en promenad genom Podgora.

God mat på kvällen och mys på balkongen med mamma och pappa <3

2014-08-28 19:09:49

Kroatien tors dag 13!

Efter några timmar i solstolen denna dag så gick vi iväg till en restaurang där jag ville testa chilisalladen som lät så god i menyn och den var precis lika god som den lät och ser ut! Tillbaka till havet en kort stund innan ett regn och åskmoln drog över oss så vi fick gå upp till hotellet en stund. När det var över så gick vi ner och bada en timme till innan vi duschade och gjorde oss klara för kvällen. Jag och C gick ut och kikade lite.

Efter en liten promenad så hämtade vi mamma och pappa på hotellet och gick sen ut och åt.

Vi gick sen vidare till bananas bar för lite drinkar :)

Det var en riktigt trevlig kväll :)

2014-08-28 18:57:18

Kroatien ons dag 12!

Det blir mycket matbilder här från kroatienresan, men ärligt talat det fanns ju så mycket god mat! Efter en dag på stranden så gick jag och C iväg till en restaurang där dom serverade hamburgare och det var den godaste hamburgare vi ätit på länge! Till kvällen sen så hade vi bokat en kroatisk rätt i förtid som kallades för Peka. Den skulle bokas 4 timmar innan servering då det var långkok på den. Olika kött med potatisklyftor i nån spad. Det var gott!

2014-08-28 18:48:07

Kroatien tis dag 11!

Idag gjorde vi inte så mycket mer än att sola, bada, åt god mat (primordia plate) ovan på bild åt jag. Jag, mamma och C gick iväg och köpte glass. Dom hade ju såna goda glassbarer överallt! På kvällen så drack vi wiskey/cola och spelade kort på balkongen.
2014-08-28 18:25:29

Kroatien mån dag 10!

Idag blev det sol och bad. Middag på hotellrestaurangen där jag åt en god sallad!

På kvällen tog vi en promenad vid havet.

2014-08-28 10:20:07

Kroatien sön dag 9!

Sol och bad hela dagen!

På eftermiddagen så hade jag en tid på skönhetssalongen heaven där jag fixade naglarna.

På kvällen så gick vi ut och åt och slappade sen på balkongerna med kortspel.

2014-08-28 10:10:41

Kroatien lör dag 8!

Idag blev det inte mycket sol och bad. Det var mulet mest hela dagen, men vi låg och slappade i solstolarna fram till klockan 15 och två dopp i havet han vi med. Vi tog sen en promenad ut till piren där jag fotade lite mot hotellet :)

Det gula hotellet bodde vi på.

På kvällen så testade vi en ny restaurang där jag åt strimlat kött i soyasås. Hur gott som helst!

2014-08-26 16:00:00

Krka Nationalpark, Kroatien dag 7!

Idag skulle jag och C på en utflykt till en nationalpark som heter Krka. Bussen hämtade oss klockan 7.30 vid supermarket i Podgora. Vi åkte längst havet hela vägen så man fick se massa fint på vägen! Bilden ovan tog jag från bussen. Vi kom först till en stad som hette Sibenik där vi fick en rundvandring med en guide i stadens alla mysiga och trånga små gränder.

Vi kom sen till en kyrka som hon berättade om:

Vi fick efter all information om staden sen gå runt på egen hand, så jag och C fick först till ett café vid vattnet och tog en varsin cola :)

Kikade vid hamnen och vid gränderna!

Sen fick ju jag syn på ett museum där dom bevarade gamla totryrredskap från förr i tiden, som dom torterade häxor med. Dit var jag tvungen att gå in! :D

Creepy! Bussen hämtade oss efter 2 timmar i Sibenik, så åkte vi i ca 15 minuter så var vi äntligen framme i den otroligt fina nationalparken!

Massa fisk!

Man fick gå som på en landgång/brygga genom hela nationparken i skogen.

Det var vatten, forsar och fall vart man än kollade och det kändes som att gå i en regnskog bland alla trollsländor som flög runt och alla ljud från vattnet, insekterna och solen som sken in mellan träden. Helt fantastiskt fint!

Uppifrån vadringen så kunde vi se det stora vattenfallet:

Häftigt träd :)

En liten grotta:

Häftigt vad vatten kan åstadkomma:

Sedan kom vi äntligen fram till det otroligt fina och stora vattenfallet!

Loffe var i och badade, jag ville också men jag ville inte hoppa i själv och vi vågade inte lämna väskan med pengar, mobiler och systemkamera så jag fick agera fotograf.

Helt otroligt fint ställe! Vi fick sen gå igenom parken igen för att komma tillbaka till bussen som skulle ta oss hem. Lite kort på hemvägen:

Vi hade en helt underbar dag <3
2014-08-26 10:53:00

Kroatien tors dag 6!

Morgondopp :)

Till lunch så åt vi supegod spenatsoppa! Den var så salt och god och är det något man blir sugen på i värmen så är det just salt!

På eftermiddagen innan middagen så gick vi ner på hotellrestaurangen och beställde oss en varsin drink :)

På kvällen så åt jag spagetti gorgonzola och deras goda vitlöksbröd!

2014-08-26 10:46:16

Kroatien ons dag 5!

Dagen började som vanligt med sol och bad =)

Vi tog senare en promenad längst stranden, bortåt mot det andra hotellet som vi har bott på tidigare.

På kvällen så delade jag och Christofer på något som kallades för Primordia Plate, det var jättegott!

2014-08-25 16:03:15

Kroatien tis dag 4!

Jag, C och Mamma la oss på stranden medan pappa tog en vilodag från solen. Till lunch köpte vi oss chicken mc´nuggets och dom där pommesen asså...mm mm mmm! Efter sol och bad så fick vi ta och tvätta upp lite handdukar, kläder med mera som var fulla i saltvatten. Vi gick sen till en restaurang längre ner på strandpromenaden där vi åt :)

Dom bjöd på en jättegod förrätt:

Jag tog kött med grönpepparsås och röstis:

Tillbaka till hotellet där vi satt ute på balkongerna och spelade kort :) Mamma kom över med dundermedicin i form av underberg åt mig (uääk) då min hosta vägrade släppa. Jag var så slemmig i bröstet de första dagarna och nätterna var värst!

Hon är så söt :)
2014-08-25 15:49:47

Kroatien mån dag 3!

Idag solade vi och badade fram till klockan 16, sen tog vi bussen in till Makarska och kikade runt på den stora marknaden som dom har där. Jag shoppade mig ett linne och en väska :) Vi stannade till på ett café där vi åt pannkakor med nutella på! *men mums*

Vi gick sen in mot hamnen och kikade :)

Så fint! Vi satte oss på en bar där jag och pappa tog en mojito :)

Vi tog sen en taxi hem och käka på hotellrestaurangen.

2014-08-25 10:33:34

Kroatien Sön Dag 2!

Idag vaknade vi vid 9 tiden och efter frukost så gick vi alla ner och la oss på stranden för att sola och bada. Vid 1-tiden så gick vi upp och tog en dusch och gick sen ner på hotellrestaurangen för att äta.

Denna pizza åt jag säkert 5 gånger under dessa 14 dagar för den var så god! Haha hej semesterkilon. Pizza med 4 olika ostar:

På denna restaurang så fick man alltid en snaps innan maten.

Efter maten så fick vi melon till efterrätt. Loffe och pappa fick en varsin konjak, sen fick jag och mamma en varsin bananlikör.

Det blev några timmar till på stranden och på kvällen så kikade vi runt i butikerna i Podgora, åt middag på hotellrestaurangen, tog en promenad längst vattnet och tog en öl på balkongen.

2014-08-25 10:21:34

Kroatien 9/8-14!

Mamma och Pappa kom till oss på fredag eftermiddag, dagen innan vi skulle resa till Kroatien. Jag och C åkte hem till hans föräldrar och lämnade Milton på kvällen, sen var det bara att åka hem och försöka sova några timmar innan klockan ringde igen klockan 1 på natten. Det gick ju sådär kan jag ju säga! Låg och kollade på Beck och lyckades somna vid 12, så jag hade sovit en timma när klockan ringde. Klockan 2 styrde vi kosan mot landvetter flygplats. Klockan 03.10 var vi framme. Lite tidigare än vad vi hade räknat med så vi satte oss på ett café och tog en kaffe och smörgås innan incheckningen som var 04.20.

Vi kikade sen på taxfreen och pappa tog sig en wiskey på en bar :)

Planet gick klockan 06.20. Jag verkligen avskyr att flyga! Jag får sån fruktansvärd dödsångest så det är inte sant. Denna gången gick det bra för det var ingen turbulens. Förutom vid landningen....då trodde jag seriöst att mina trumhinnor skulle sprängas! Eftersom att jag fortfarande var genomförskyld. Det gjorde så ont att så ont har jag aldrig haft i ett öra!! (höger var värst). När vi väl hade landat så hade jag blivit döv på det örat. Jag hörde verkligen ingenting! Asläskigt eftersom att det andra också hade slagit lock och inte ville släppa helt. Detta satt i precis hela dagen och körde vi igenom tunnlar med bussen till hotellet så gjorde det så vidrigt ont i höger öra på mig. Bussen från flyglatsen till Podgora skulle ta 1,5 timme men det tog över 3 tror jag pga av trafiken. Väl framme och efter att vi hade checkat in på det mysiga hotellet så gick vi till en restaurag och åt mat.

Pasta bolognaise:

Efter lunchen så gick vi till supermarketen och handlade med oss frukost inför kommande morgon då vi hade lägenhetshotell. Efter det så gick vi ner till stranden och sola och bada i två timmar. På kvällen så gick vi tillbaka och åt på samma restaurang. Jag och mamma tog kött med gorgonzolasås och kroketter.

Sådan här fin utsikt hade vi från balkongen på hotellet:

Mamma och pappa bodde i rummet brevid så vi hade balkongerna precis brevid varandra, perfekt :) Där satt vi på kvällen och tog en wiskey och en smirnoff och lyssnade på vågorna innan vi la oss.

2014-08-10 23:45:17

Kroatien!

Befinner mig här just nu😎 Podgora i Kroatien. Helt underbart! Vi hörs om 2 veckor😚✌️
2014-08-07 16:45:27

Snork!

Men dubbel-u vad trött jag blir. Först halsont i nästan två veckor, sen går det över till luftrören så jag får jobbigt med astman och rethosta och idag så är jag totalt genomförskyld! Det kvittar ju hur mycket jag snyter mig så tar det aldrig slut! Spränger i bihålorna på mig. Följde med C till Ica förut för att handla och höll på att svimma två gånger! Så jäkla läskigt. Blev helt varm i hela kroppen, typ döv och det gick bara runt i skallen på mej.😫 är det inte bättre imorn så går jag till vårdcentralen! Detta kunde inte komma mer olägligt!

Tröstar mig med nybakad äppelpaj av svärmor💕

2014-08-07 16:39:40

Heja GG!

Jobbet är med och sponsrar vilket jag tycker är superbra! All hjälp dom kan få är bra och jag lider verkligen med dom drabbade av skogsbranden.

2014-08-06 09:41:17

Besök från Värmland💗

Igår kväll så fick jag besök från värmland😃 syrran, Magnus och barna kom förbi efter att ha varit på Ullared hela dagen. Så himla kul att dom kom förbi💗

Idag är jag hemma från jobbet. Hela förra veckan var jag ju krasslig men jobbade ändå, sen for jag till Värmland på 30-årsfest och halsontet har hållt i sig. Igår mådde jag verkligen inte bra på jobbet och jag fick även rethosta! Idag vaknade jag och kunde knappt prata. Svullen hals och det hade satt dig i luftrören. Tog astmamedicin och blev hur slemmig som helst i bröstet så jag kunde inte somna om😕 varit vaken sen klockan 5. Ska inte göra nåt annat än att vila och kurera mig då jag blir bra igen!
2014-08-04 19:58:00

Smörgåsfest!

Det här inlägget kan inte hamna någon annanstans än i kategorin: Best of Ela! I lördags så blev ju jag lite överförfriskad så att säga och jag blir alltid extreeeeemt fyllehungrig. Nu hade jag inte ätit på över 12 timmar heller så när jag trillade in hemma hos en sovande mamma så slängde jag upp dörren och talade om att jag var hungrig! Jag hade sen ställt mig i köket och börjat göra nattamat som hade tagit mig, vilket mamma sa, en evighet! Hon hade tillslut kleve upp för att se vafan jag pysslade med. Där hittar hon mig....sittande, sovandes i soffan med munnen full med smörgås som en hamster! En smörgås i handen, en tallrik med smörgås i knät, två tallrikar med smörgåsar på vardagsrumsbordet, en tallrik med smörgåsar på köksbordet och en tallrik med smörgåsar i mikron. HAHAHAH!! Vad i hela....! Detta har jag alltså inte ett SPÅR utav och jag har nog aldrig gjort något så märkligt på fyllan tror jag :'D Jag hade alltså gjort mig 5 tallrikar (9 smörgåsar). Haha hur tänkte jag där? Jag måste ju ha glömt att jag gjort första tallriken me smörgåsar och gått upp och gjort mig en ny och sen fortsatt så eller? Mamma hade väckt mig och sagt åt mig: Men tugg och svälj! HAHAHAHA asså jag orkar inte!! När jag vaknade upp på söndan så frågade mamma: kommer du ihåg att jag bäddade ner dig igår? Haha näää? Sen fick jag höra om mitt smörgåsparty här på natten.

Inte ett rätt ;)

2014-08-04 19:37:00

Lollos 30-årsfest med Gatsbytema :)

Woop Woop då var brudarna redo för 20-30-talsfest! Fördrink och tilltugg hemma hos Marlene och Peter först :)

Altanhäng!

Taximarianne kom och hämtade oss vid kvart i 8 och körde oss till parken där vi möttes av det supersnygga födelsedagsbarnet <3 Det blev fiskedamm som vi hade ordnat, dans, fireball, champagne, cigariller, vurpor, rumpvisning, ömma fötter, skratt och ett jäkla röj helt enkelt. Vi hade så kul!

Tack alla som gjorde denna kväll <3

2014-08-01 22:01:12

Myskväll med mami☺️💗

Världens finaste mamma! Åh vad jag saknat henne💕 Hon hämtade upp mig i Kil vid halv 4 när jag kom med tåget. Vi stannade till vid bolaget så att jag fick inhandla drickat inför morgondagens festligheter💃 Där i kassan satt Ahlen! Haha jag blev så paff. Visste inte alls att han börjat arbeta på Systembolaget i kil! Det är det som är så kul när man kommer hem att det räcker med att man har varit där i 5 minuter så stöter man på någon man känner😄 Kul att se dig Ahlen! Syrran och barna hämtade upp mig och mamma när vi hade kommit hem till byn, så for vi in till Karlstad för shopping. Så skönt att se dom igen och få krama om mina små gryn! När vi kom hem igen så tog jag och mamma en öl i kvällssolen och då kom Marlene och My förbi för att lämna grejer inför morgondagens outfit😃 Jag och mamma åt sen jättegod mat och myste hela kvällen.

Parmaskinka, plommontomater, potatissallad, fetaost, vitlöksklyftor, oliver och vitlöksbröd👌 Perfekt fredag💕